„Organizacja dobrej praktyki lekarsko-weterynaryjnej” zawiera zespół metod oraz instrumentów niezbędnych do poznania i kształtowania organizacji podmiotów działających usługowo w obszarze medycyny weterynaryjnej na własny rachunek, tj. zakładów leczniczych dla zwierząt (ZLZ). Przedmiot zapoznaje przyszłych lekarzy weterynarii z kryteriami oceny działalności ZLZ i jednocześnie pokazuje jak należy je stosować. Zawiera wiedzę umożliwiającą młodemu lekarzowi weterynarii wybranie odpowiedniej formy organizacyjnej oraz ułatwienie startu w trudnym obszarze małej przedsiębiorczości. Jednocześnie dostarcza wskazówek w jaki sposób optymalna organizacja w miejscu pracy może wpłynąć na jakość świadczonych usług.
Wybór lokalizacji.
Budować czy wynająć pomieszczenia?
Rozmieszczenie i urządzenie pomieszczeń z uwzględnieniem zasad ergonomii.
Możliwość zwiększania oferty usług.
Struktura organizacyjna poszczególnych rodzajów ZLZ.
Dostosowanie rodzaju ZLZ do potrzeb rynku.
Możliwości finansowe i personalne (osobiste) właściciela/li.
Nowy czy używany.
Własny czy w leasingu.
Dobór sprzętu w zależności od możliwości finansowych.
Dostosowanie aparatury do zakresu i jakości usług.
Amortyzacja.
Trudne początki (wysokie nakłady inwestycyjne – niskie przychody początkowe).
Drogi do osiągnięcia stabilnej pozycji na rynku.
Kształtowanie dochodowej praktyki lekarsko-weterynaryjnej.
Wybór godzin otwarcia ZLZ w zależności od jej struktury i potrzeb rynku.
Podział kompetencji z uwzględnieniem specjalizacji.
Sposoby pozyskiwania czasu na kształcenie.
Czy możesz sobie pozwolić na urlop?
Telefon – niedocenione narzędzie w podnoszeniu jakości ZLZ.
Dbanie o stałych klientów – przykłady z dyskusją.
Wyprzedzanie (przekraczanie) oczekiwać klientów.
Wizerunek wewnętrzny i zewnętrzny ZLZ – dyskusja nad przykładami.
Jednoosobowe i wieloosobowe ZLZ - dyskusja nad przykładami.
Zalety i wady organizacyjne pracy na własny rachunek i ze wspólnikiem – dyskusja nad przykładami.
Budżet i celowość jego ustalania – opracowanie budżetu w obrębie wybranej jednostki.
Rola kredytów i programów „pomostowych”.
Dla kogo?,
Na jaki cel?,
Procedury – jak napisać dobry projekt.
Specjalizacja gatunkowa (drób, małe zwierzęta, duże zwierzęta, gryzonie, zwierzęta egzotyczne, ryby, itp.) – aktualne tendencje.
Kształtowanie wachlarza usług medycznych (USG, Rtg, analityka laboratoryjna, rehabilitacja, szpital, itp.).
Usługi specjalistyczne (położnictwo i ginekologia, chirurgia i ortopedia, dietetyka, okulistyka, konie sportowe, drób, itp.).
Usługi dodatkowe (strzyżenie, pielęgnacja, hotel, itp.).
Zasady sprzedaży dodatkowej (akcesoria dla zwierząt, karmy, pasze, karmy i pasze lecznicze itp.) i jej rola w obrębie dobrej praktyki lekarsko-weterynaryjnej.
Dyskusja nad wybranymi definicjami zadowolenia klienta.
Formy zadowolenia klienta z usług lekarsko-weterynaryjnych.
Rodzaje lojalności klientów.
Czynniki kształtujące lojalność klienta wobec ZLZ na wybranych przykładach.
Związek między zadowoleniem klienta a długofalowym sukcesem i zyskownością ZLZ.
Zajęcia praktyczne – analiza CV i listów motywacyjnych.
Rozmowy kwalifikacyjne.
Zasady i sposoby podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
Szkolenia, specjalizacje, tytuły naukowe.
Uczestnictwo w warsztatach i zjazdach naukowych.
Przynależność do organizacji naukowych.
Przykłady różnych form podnoszenia kwalifikacji połączone z dyskusją.
Systemy CMS (Content Management System – System Zarządzania Treścią).
Budowa wizerunku internetowego zakładu leczniczego dla zwierząt.
Budowanie lojalności klienta online.
Witryna internetowa jako narzędzie komunikacji zakładu leczniczego dla zwierząt z klientem.
Analiza przykładowych stron internetowych zakładów leczniczych dla zwierząt.
Otwarta dyskusja prowadząca do kształtowania optymalnego wizerunku dobrej praktyki lekarsko-weterynaryjnej.
Zaliczenie przedmiotu.